hotel trzygwiazdkowy- Klasyfikacja Hoteli

utworzone przez | Wrz 10, 2015 | hotele, obiekty turystyczne | 0 komentarzy

Wymagania hotel trzygwiazdkowy 3

Ilość pokoi to min. 10 j.m. jednostek mieszkalnych j.m.

Hotel 3 gwiazdkowy ***  ( trzygwiazdkowy hotel )

Obiekt hotelu 3*** to niezależny budynek lub odrębna całość budynku lub zespół budynków. Hotele całoroczne składające się z wielu budynków powinny być połączone zabudowanymi przejściami, ale nie dotyczy to hoteli sprzed roku 2001.

Hotel *** – Zagospodarowanie terenu

  • Hall recepcyjny ma być dostępny bezpośrednio z zewnątrz i chroniony przed nadmiernym napływem zewnętrznego powietrza.
  • Główne wejście ma być z osłoną nad wejściem (np daszek), wejście we wnęce lub drzwi automatycznie otwierane.
  • Droga dostaw musi być wydzielona ( nie dotyczy zwartej zabudowy miejskiej ).
  • Otoczenie obiektu winno być utwardzone z zielenią ozdobną, oświetleniem i oddzielona część gospodarcza od części gości.
  • Hotele w zabudowie miejskiej muszą zapewnić „miejsca postojowe” na czas przyjazdu i odjazdu ( w rozporządzeniu wskazano liczbę pojedynczą ).
    Hotel poza zabudową miejską winien posiadać strzeżony garaż lub strzeżony parking.

Hotel *** – Instalacje i urządzenia techniczne

  • Część ogólnodostępna ( Hall recepcyjny + Sale gastronomiczne +  sale wielofunkcyjne ) winna być wyposażona w wentylację mechaniczną z usuwaniem zapachów z całego budynku. Wymóg wentylacji mechanicznej może nie być spełniony dla budynków sprzed 1995 roku zgodnie z ekspertyzą rzeczoznawcy.
  • Część pobytowa, czyli Jednostki mieszkalne j.m. należy wyposażyć w wentylację grawitacyjną lub mechaniczną. Wymóg nie dotyczy hoteli sprzed 1995 roku.
  • Węzły higieniczno sanitarne w.h.s. wyposażone w wentylację mechaniczną wyciągową.
  • Obiekt winien być wyposażony w :
    • Ogrzewanie w całym obiekcie lub w części nieklimatyzowanej.
    • Instalacje sanitarne : zimna i ciepła woda całą dobę.
    • Pomieszczenia spełniające wymogi akustyczne zgodnie z Polską Normą.
    • Oświetlenie w zależności od pomieszczeń.
    • Recepcja posiada telefon i faks dla gości recepcji.
    • W pokojach dostęp do instalacji radiowo telewizyjnej dla programów lokalnych i satelitarnych.
    • Pokoje zaopatrzone w internet w pokojach lub odrębnych stanowiskach.
    • Budynki powyżej 3 kondygnacji dźwigi osobowe wyłącznie dla gości.
    • Dwudzielne zasilanie elektryczne lub awaryjny agregat prądotwórczy, dla obiektów powyżej 300 j.m.

Hotel *** – Funkcja, program i użytkowość obiektu

  • Hal Recepcyjny wielofunkcyjny do 50 j.m. min 20m2, dla każdych 10j.m. 3m2.
    Powierzchnia Hallu Recepcyjnego dla 100j.m. 35m2.
  • Zespół higieniczno-sanitarny przy części ogólnodostępnej. Należy przygotować WC oddzielne dla kobiet i mężczyzn ( pisuar w WC męskim ), z wyposażeniem :
    • umywalka z blatem lub półką oraz lustro nad każdą umywalką z bocznym lub górnym oświetleniem;
    • dozownik do płynnego mydła, pojemnik na papier i odpady, suszarka do rąk lub ręczniki jednorazowego użytku, wieszaki ścienne;

Hotel *** – Część mieszkalna ( pokoje, jednostki mieszkalne)

Powierzchnie pokoju nie obejmują wyodrębnionych whs (węzłów higieniczno sanitarnych), przedpokojów, aneksów barowych , loggi itp.

  • Pokoje 1-osobowe min. 10,0m2 dla obiektów sprzed 1995 roku dopuszczalne +/- 10% rekompensowane w innych pomieszczeniach.
  • Pokoje 2 osobowe min. 14,0m2 dla obiektów sprzed 1995 roku dopuszczalne +/- 10% rekompensowane w innych pomieszczeniach.
  • Pokoje 3 osobowe min. 16,0m2 dla obiektów sprzed 1995 roku dopuszczalne +/- 10% rekompensowane w innych pomieszczeniach.
  • J.M. Jednostki Mieszkalne należy wyposażyć w :
    • Zestawy meblowe jednolite :
      • łózko jednoosobowe o wym. min. 90x200cm
      • łózko dwuosobowe o wym. min. 140x200cm
      • nocny stolik przy każdym miejscu spania
      • szafka lub zabudowana wnęka garderoby min. 3 wieszaki na osobę, wieszak ścienny na wierzchnią odzież
      • biurko lub stół, krzesło lub inny mebel do siedzenia 1 miejsce na osobę, ale nie mniej niż 2 na pokój, stolik okolicznościowy, lustro, wieszak ścienny
      • fotel wypoczynkowy min. 2 lub kanapa, bagażnik
    • Oświetlenie
      • lampka nocna przy każdym miejscu do spania, lampa oświetlająca miejsce pracy biurko oraz oświetlenie ogólne
    • Wyposażenie uzupełniające
      • telefon, telewizor, radioodbiornik lub możliwość odbioru programu radiowego,
      • dywan lub wykładzina dywanowa, co najmniej dywanik przy łóżku
      • firany, żaluzje lub żaluzje okienne zaciemniające ( mogą być dwu-funkcyjne ), elementy dekoracyjne
      • materiały informacyjne dot. hotelu i bezpieczeństwa gości oraz hotelowe materiały piśmiennicze
      • szklanki, zestaw do czyszczenia odzieży, obuwia oraz igielnik, torba na bieliznę gościa zleconą do prania, kosz na śmieci niepalny w pokojach bez węzła higieniczno-sanitarnego w.h.s.
      • popielniczka w pokojach dla palących
  • Urządzenia higieniczno sanitarne ogólne w części pobytowej 100%.
    Urządzenia i wyposażenie węzłów higieniczno – sanitarnych dla wszystkich 100%  jednostek mieszkalnych

    • Wyposażenie podstawowe
      • wanna z baterią i natryskiem lub kabina natryskowa
      • umywalka z blatem lub półką z bocznym lub górnym oświetleniem
      • WC
    • Wyposażenie uzupełniające
      • osłona wanny lub natrysku, dywanik przy wannie / kabinie
      • mydelniczka, papiernica, haczyki, wieszaki na ręczniki, uchwyty przy wannie i natrysku
      • lustro z górnym lub bocznym oświetleniem
      • uniwersalne gniazdko elektryczne z osłoną,
      • pojemnik na śmieci niepalny lub trudnopalny, torba higieniczna, szklanka lub kubeczek jednorazowy
      • mydełko toaletowe lub dozownik mydła, ręcznik, ręcznik kąpielowy

Hotel *** – Usługi podstawowe, uzupełniające i inne

  • Gorące Napoje – sprzedaż całą dobę, dopuszczalne automaty i sprzedaż w recepcji.
  • Budzenie
  • Posiłki w jednostkach mieszkalnych j.m. „room service” minimum 12 godzin
  • Usługa bagażowa
  • Przechowanie bagażu, wartościowych rzeczy i pieniędzy całą dobę, niezależnie od zajęcia pokoju.
  • Karty płatnicze zapewnione korzystanie.
  • Sprzedaż – kosmetyki, środki higieny osobistej.
  • Pierwsza pomoc lekarska – apteczka, przeszkolony personel i przywołanie pomocy lekarskiej.
  • Usługi gastronomicznepodawanie śniadań, aperitif-bar lub bar kawowy i restauracja ( jeżeli w odległości do 200m znajduje się restauracja, można zrezygnować z restauracji w hotelu )
  • Sprzęt rekreacyjny w miejscowościach wypoczynkowo-rekareacyjnych i niezurbanizowanych.
  • Zespół odnowy biologicznej ( basen kąpielowy, sauna, siłownia, solarium, masaże i inne usługi ) w miejscowościach wypoczynkowych w miejscowościach wypoczynkowych.
  • Sala klubowa z telewizorem, jeżeli brak sali wielofunkcyjnej.
  • Pranie, prasowanie i czyszczenie bielizny i odzieży gości.
  • Zmiana pościeli i ręczników co trzy dni lub na życzenie gości.
  • Ubiór personelu winien być jednolity, dla wszystkich służb hotelowych.

Potrzeby osób niepełnosprawnych – minimalne wymagania załącznik

  • W obiektach powyżej 50 j.m. co najmniej 1 j.m. powinna być dostosowana do osób niepełnosprawnych, zgodnie z wymogami dla pomieszczeń niepełnosprawnych
  • Ogólnodostępne wyposażenie hotelu ( komunikacja wewnętrzna, przyciski ) winny być na wysokości 90-110cm
  • Ogólnodostępny telefon dostępny dla osób niepełnosprawnych na wysokości 90-110cm
  • Recepcja dostosowana do osób niepełnosprawnych o wysokości nie wyższej niż 90cm z podjazdem pod ladę min.67cm lub należy wydzielić stanowisko obsługi osób poruszających się na wózkach.
  • Sale gastronomiczne i sale wielofunkcyjne wyposażyć w miejsce dla osób na wózkach
  • Windę wyposażyć w przyciski z czytelnym opisem dla osób niewidzących oraz w sygnalizację dźwiękową.
  • J.M. dla osób niepełnosprawnych wyposażyć w poręcze i uchwyty ułatwiające korzystanie z urządzeń higieniczno-sanitarnych. J.M. dla osób niepełnosprawnych umeblować płytą stołu, biurka i umywalki podjazdem pod nią min 67cm

J.M. – jednostka mieszkalna

Share This